مقالات

آموزش خاموش کردن اپل واچ

هر چه قدر هم که به استفاده از اپل واچ خود عادت کرده باشید. حتما زمان‌هایی نیاز می‌شود که آن را خاموش یا بعضی از قابلیت‌های آن را غیرفعال کنید. مثلا برای صرفه‌جویی در میزان مصرف باتری یا حتی برای برطرف‌شدن بعضی از مشکلات و غیره. پس باید با روش خاموش کردن اپل واچ یا غیرفعال‌کردن بعضی از ویژگی‌هایش آشنا باشیم تا در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده کنیم.

نحوه خاموش کردن اپل واچ

حتما تابه‌حال گزینه Power Off را در هنگام راه‌اندازی اپل واچ یا استفاده از آن دیده‌اید؟ با این گزینه می‌توانید اپل واچ خود را به طور کامل خاموش کنید. زمان‌هایی که می‌خواهید شارژ اپل واچ خود را مدت زمان بیشتری نگه دارید یا ساعت هنگ کرده، استفاده از این روش به شما کمک می‌کند.

  • دکمه کنار اپل واچ خود را فشار دهید و نگه دارید.
  • روی صفحه منویی ظاهر می‌شود، انگشت خود را روی گزینه  power off بگذارید و به سمت راست بکشید.
  • به همین راحتی اپل واچ شما خاموش می‌شود.

چگونه اپل واچ را روشن کنیم؟ نحوه روشن کردن اپل واچ

چگونه اپل واچ را خاموش و روشن کنیم؟ پس از خاموش شدن اپل واچ می‌توانید مراحل زیر را طی کنید تا دوباره ساعت شما روشن شود:

  • دکمه Side  یا کناری ساعت را فشار دهید و نگه دارید.
  • به محض این که لوگوی اپل را مشاهده کردید، دست خود را از روی دکمه بردارید.

معرفی 4 روش دیگر برای غیرفعال‌کردن ساعت اپل

برای مدیریت اپل واچ خود و کنترل میزان مصرف باتری آن می‌توانید از روش‌های دیگری هم کمک بگیرید. استفاده از این روش‌ها کمک می‌کنند تا طول عمر ساعت هوشمند عزیزتان را بیشتر کنید.

خاموش کردن صدا و صفحه اپل واچ با فعال‌سازی حالت تئاتر

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که دست خود را برای انجام کاری بلند کرده باشید و همان موقع صفحه اپل واچ شما روشن شده باشد. این قابلیت یعنی روشن‌شدن صفحه نمایش ساعت با حرکت مچ دست نه تنها شما، بلکه دیگر کاربران را هم کلافه می‌کند. اما در این مواقع چگونه صفحه اپل واچ را خاموش کنیم؟

خوشبختانه اپل برای این‌که کلافه نشوید، یک گزینه به نام Theater Mode یا Cinema Mode به ساعت‌های خود اضافه کرده است. با کمک این گزینه می‌توانید روشن‌شدن صفحه ساعت با حرکت دست را به صورت موقت غیرفعال کنید. به علاوه، صدای ساعت خود را هم قطع کنید. این گزینه برای مواقعی مثل تماشای فیلم، انجام کار یا غیره که نمی‌خواهید ساعت‌تان روشن شود یا صدایی ایجاد کند، بسیار کاربردی است. هم‌چنین، برای مدیریت میزان مصرف باتری ساعت خود هم می‌توانید روی این گزینه حساب کنید. برای فعال کردن حالت تئاتر در ساعت اپل خود:

  • صفحه ساعت را به سمت بالا بکشید تا به مرکز کنترل اپل واچ دسترسی پیدا کنید.
  • روی آیکون Theater Mode ضربه بزنید. این آیکون شکلی شبیه دو صورتک خندان و ناراحت دارد.

غیرفعال‌کردن اپل واچ با حالت هواپیما

یکی دیگر از گزینه‌هایی که به مدیریت شارژ باتری ساعت شما کمک می‌کند، حالت پرواز در اپل واچ یا همان (AirplaneMode) است. حتما می‌دانید که با فعال‌کردن این گزینه تمام اتصالات بی‌سیم مثل: وای-فای، بلوتوث و غیره هم خاموش می‌شوند. برای دسترسی به این گزینه باید:

  • انگشت خود را روی صفحه ساعت به سمت بالا بکشید تا مرکز کنترل باز شود.
  • حالا آیکون هواپیما شکل را لمس کنید.

حالت ذخیره انرژی برای صرفه جویی در میزان مصرف باتری اپل واچ

اگر برای مدیریت شارژ باتری ساعت قصد خاموش کردن اپل واچ را دارید. می‌توانید به سراغ گزینه  Power Reserve  هم بروید. اگر دست به تنظیمات پیش‌فرض ساعت خود نزده باشید. این گزینه با کم‌شدن شارژ به صورت خودکار روشن می‌شود. در غیر این صورت، می‌توانید آن را فعال کنید. جالب است بدانید که میانگین شارژدهی اپل واچ 18 ساعت است که با روشن‌کردن این گزینه به 72 ساعت می‌رسد.

در نظر داشته باشید که با فعال‌شدن این گزینه ساعت شما فقط زمان را نمایش می‌دهد و غیر از این نمی‌توانید به هیچ‌یک از قابلیت‌های دیگر آن دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید حالت ذخیره انرژی را روشن کنید، مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • انگشت خود را روی صفحه بکشید.
  • در میان گزینه‌ها روی گزینه‌ای که درصد باتری را نشان می‌دهد، ضربه بزنید.
  • روی صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود، انگشت خود را به راست بکشید.
  • حالا گزینه Power Reserve را لمس کنید.
  • روی گزینه Proceed ضربه بزنید تا حالت ذخیره انرژی فعال شود.

برای خاموش‌کردن این حالت هم باید دکمه کناری ساعت را فشار دهید و نگه دارید. زمانی که لوگوی اپل را دیدید، دکمه را رها کنید. اگر میزان شارژ اپل واچ بیشتر از 10 درصد باشد، ساعت به حالت اولیه برمی‌گردد. در غیر این صورت باید آن را به شارژر متصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *