مقالات

تفاوت اپل واچ اولترا و اپل واچ اولترا 2

طراحی و کیفیت ساخت

اپل از نظر طراحی هیچ تغییری در ساعت‌های جدید خود یعنی اپل واچ سری 9 و واچ اولترا ایجاد نکرده و هر دو مدل دقیقا مانند نسل قبلی هستند. در واقع اگر شما واچ اولترا را به روی دست خود داشته باشید هیچکس نمی‌تواند متوجه شود که این مدل نسل اول است یا نسل دوم.

واچ اولترا و واچ اولترا 2 حدود 61.5 گرم وزن دارند و از طراحی مربعی استفاده می‌کنند. این دو ساعت فقط در یک نسخه 49 میلی‌متری تولید می‌شوند و ضخامت آن‌ها نیز به 14.4 میلی‌متر می‌رسد. صفحه نمایش این دو محصول با یاقوت کبود پوشانده شده است و پشت ساعت نیز با یاقوت کبود و سرامیک محافظت می‌شود.

صفحه نمایش

این بخش هم شرایط مانند بخش قبلی است اما خوشبختانه یک بهبود جذاب رخ داده که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم. هر دو ساعت دارای نمایشگر 1.92 اینچی از نوع Retina LTPO OLED با رزولوشن 502 در 410 هستند و در نتیجه تراکم پیکسلی 338 را در اختیار قرار می‌دهند. هر دو صفحه نمایش کیفیت بسیار خوبی دارند و محتوا را کاملا شارپ و واضح به نمایش درمی‌آورند.

رنگ مشکی

رنگ مشکی در این پنل عمق بی‌نهایت دارد و قابلیت AOD نیز در نظر گرفته شده تا به صورت دائمی به اطلاعات و زمان دسترسی داشته باشید. نمایشگر اپل واچ اولترا می‌تواند 2000 نیت روشنایی تولید کند. عددی که دو برابر اپل واچ سری 8 به حساب می‌آید ولی اپل واچ سری 9 به آن رسیده است. در اپل واچ اولترا 2 اما شاهد روشنایی 3000 نیتی هستیم تا این ساعت به روشن‌ترین پنل تاریخ اپل تبدیل شود.

2000 نیت

عدد 2000 نیت روشنایی واچ اولترا بسیار زیاد است و باعث می‌شود. در هر شرایطی بتوانید محتوا را واضح و بدون مشکل تماشا کنید. عدد 3000 نیت قطعا عملکردی تحسین برانگیز به حساب می‌آید و سبب می‌شود. تا شدیدترین تابش نور خورشید هم نتواند کیفیت پنل را تحت تاثیر قرار دهد. شما در کویر و اوج روشنایی محیط هم بتوانید به راحتی با ساعت خود کار کنید.

این روشنایی بیشتر باعث می‌شود. تا قابلیت چراغ قوه نیز به روی این ساعت عملکرد بهتری داشته باشد و واقعا بتوانید محیط مورد نظر را برای شما روشن کند.

قابلیت‌های سلامتی و سنسورها

هر دو ساعت دارای سنسورهایی چون سنجش فشار محیط، ارتفاع سنج، سنجش عمق آب، سنجش دمای بدن، سنجش دمای آب، سنجش ضربان قلب و سنجش اکسیژن خون هستند. می‌توانید ECG و VO2Max تهیه کنند. از این نظر بین دو نسل هیچ تفاوتی دیده نمی‌شود. ولی همین سنسورها در اپل واچ اولترا 2 به اندازه 25 درصد دقیق‌تر از نسل قبلی شده‌اند. حالا دیتای بهتر و دقیق‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

هر دو ساعت می‌توانید وضعیت خواب شب را نیز با دقت بالایی بسنجند. دیتای مرتبط را به نمایش در بیاورند. شما می‌توانید با هر دو ساعت در سخت‌ترین شرایط محیطی تمرین کنید. از کویر و هوای گرم گرفته تا قطب و هوای بسیار سرد و حتی در عمق اقیانوس‌ها. هر دو مدل با دقت بالا عمق آب را به شما نمایش می‌دهند. نظارت کاملی به روی وضعیت سلامت شما دارند.

امکانات

اپل واچ اولترا و واچ اولترا 2 دارای اسپیکرهای دوگانه هستند. بلندی صدای زیادی دارند. همچنین این دو مدل می‌توانند در صورت نیاز صدایی با فرکانس خاص برای دریافت کمک ارسال کنند. که تا فاصله زیادی افراد قادر به شنیدن آن باشند. همچنین در کنار این اسپیکرها سه میکروفون نیز دیده می‌شود. تا هنگام مکالمه در شرایط محیطی مختلف مثل باد زیاد نیز صدای شما را با دقت بالایی به طرف مقابل انتقال دهد.

اپل در نسل جدید قابلیتی به نام Double Tap را معرفی کرد که البته خیلی هم جدید نیست. در نسل‌های قبل نیز شما از طریق تنظیمات می‌توانید این قابلیت را داشته باشید. قابلیت Double Tap که در واچ اولترا 2 دیده می‌شود. به شما کمک می‌کند تا با یک دست نیز بتوانید با ساعت کار کنید. با زدن انگشت شست و اشاره خود به هم دستوراتی را به ساعت انتقال دهید. مثلا آلارم را قطع کنید یا موزیک را متوقف کنید یا به تماس پاسخ دهید و بسیاری از موارد دیگر.

باتری

هر دو ساعت باتری‌هایی با ظرفیت 542 میلی آمپر ساعتی دارند. اپل ادعا کرده که این ساعت‌ها می‌توانند با استفاده نرمال 36 ساعت دوام بیاورند. (معادل 1.5 روز). البته با روشن کردن حالت ذخیره نیرو و استفاده نرمال این عدد می‌تواند تا 72 ساعت افزایش پیدا کند. همچنین در حالت ذخیره نیرو می‌توانید تا 17 ساعت ورزش مداوم داشته باشید. نسل جدید هیچ بهبودی در زمینه باتری نسبت به قبل نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *