مقالات

نحوه شارژ کردن اپل واچ در 3 مرحله

چه زمانی باید اپل واچ را شارژ کنیم؟ بهترین زمان برای شارژ کردن اپل واچ

خیلی ساده است. باید هر زمانی که متوجه شدید میزان شارژ باتری اپل واچ کمتر از 25 درصد شده است، آن را شارژ کنید. به ویژه اگر حالت ذخیره انرژی Power Reserve Mode (OS8 و قبل از آن) یا کم مصرف Low Power Mode (OS9) را فعال کرده‌اید. این دو ویژگی به محض کم‌شدن شارژ باتری اپل واچ روشن می‌شوند و برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی استفاده از بعضی قابلیت‌های ساعت را غیرفعال می‌کنند.

حالا چگونه بفهميم اپل واچ چقدر شارژ دارد؟

  • باید کامپلیکیشن باتری (battery complication) را به فیس واچ خود اضافه کنید. در این صورت همیشه میزان شارژ باتری را روی صفحه دیده می‌شود.
  • انگشت خود را روی صفحه ساعت به سمت بالا بکشید تا مرکز کنترل یا Control Center باز شود. در این قسمت می‌توانید میزان شارژ باتری را ببینید.
  • می‌توانید از ویجت باتری (battery widget) در آیفون خود استفاده کنید. این ویجت درصد شارژ دستگاه‌های مختلف متصل به آیفون مثل: هندزفری بلوتوثی، ساعت هوشمند و غیره را در صفحه نمایش آیفون نشان می‌دهد.

علاوه بر موارد بالا زمانی که شارژ ساعت شما کم می‌شود، یک آیکون قرمزرنگ شبیه به صاعقه روی صفحه نمایش آن ظاهر خواهد شد.

مرحله اول شارژ اپل واچ: راه‌اندازی شارژر

طرز شارژ کردن اپل واچ بسیار آسان است. باید به سراغ سیم شارژری که به همراه اپل واچ در جعبه بود، بروید. این کابل یک سر مغناطیسی دارد و در سمت دیگر یک کانکتور .USB-C خود اپل تاکید کرده است که برای شارژ ساعت خود یک مکان با تهویه مناسب را انتخاب کنید. سپس این شارژر را روی یک سطح صاف بگذارید.

ناگفته نماند که علاوه بر این شارژر مخصوص شما می‌توانید از MagSafe Duo، پایه شارژ مغناطیسی اپل واچ و شارژرهای بی سیم هم استفاده کنید. به شرطی که برای محصولات اپل مناسب باشند. این نوع شارژرهای اپل واچ در جعبه ساعت قرار ندارد و باید جداگانه آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر بخرید. دقت داشته باشید که استفاده از شارژرهای غیر استاندارد و نامناسب قطعا به باتری آن آسیب وارد می‌کنند. آسیبی که در طول زمان خود را نشان می‌دهد.

مرحله دوم شارژ کردن ساعت هوشمند اپل؛ اتصال شارژر به آداپتور

حالا باید یک آداپتور مناسب را از سمت کانکتور تایپ سی به شارژر ساعت متصل کنید. متاسفانه آداپتوری در جعبه اپل واچ پیدا نمی‌کنید و باید این لوازم جانبی اپل واچ را هم جداگانه بخرید. سپس آداپتور را به پریز برق متصل کنید.

جالب این‌جاست که می‌توانید ساعت خود را به جای آداپتور به آیپد یا لپ‌تاپ یا دستگاه‌های مجهز به درگاه USB-C هم وصل کنید تا مستقیما از آن‌ها شارژ بگیرد.

مرحله سوم شارژ ساعت؛ قراردادن ساعت روی شارژر

حالا کافی است که به سراغ آن سوی کابل شارژر بروید. پشت ساعت خود را روی قسمت مقعر شارژر بگذارید. این قسمت حالت آهنربایی دارد و ساعت به سمت خودش جذب می‌کند. اگر ساعت به درستی در جای خود قرار بگیرد، یک آیکون رعد‌وبرق سبزرنگ روی صفحه نمایش ساعت شما ظاهر می‌شود. این آیکون نشان می‌دهد که باتری ساعت در حال شارژشدن است.

وقتی ساعت شما شروع به شارژ شدن می‌کند، به حالت Nightstand می‌رود. در این حالت تنها وضعیت شارژ، زمان و تاریخ روی صفحه نمایش شما دیده می‌شود. البته اگر آلارمی هم در ساعت تنظیم کرده باشید، زمان آن را هم می‌توانید ببینید. بهتر است در حین شارژشدن به ساعت خود سر نزنید. ساعت و کابل شارژ احتمالا در این حالت بیش‌ازاندازه گرم می‌شوند. حالا که دانستید چگونه اپل واچ را شارژ کنیم، به سراغ سوالات مهمی می‌رویم که احتمالا ذهن شما را هم درگیر کرده است.

اپل واچ چقدر باید شارژ شود؟

اپل واچ‌ها دارای باتری لیتیوم یونی هستند. حتما شنیده‌اید که این باتری‌های عالی طول عمر مشخصی دارند و به مرور زمان ظرفیت آن‌ها کمتر می‌شود. با این وجود راهکارهایی هم وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید عمر این باتری‌ها را بیشتر کنید. یکی از این راهکارها جلوگیری از شارژ 100 درصد باتری است. در واقع برخلاف باتری‌های قدیمی که توصیه می‌شد کاملا شارژ شوند، باتری‌های لیتیوم یونی را نباید 100 درصد شارژ کرد. از طرف دیگر نباید اجازه دهید که شارژ آن‌ها کاملا خالی شود. پس اپل واچ را چقدر شارژ کنیم؟

تحقیقات نشان داده که اگر شارژ اپل واچ خود را بین 25 درصد تا 75 درصد حفظ کنید، طول عمر باتری آن‌ها بیشتر می‌شود. پس اگر شارژ باتری اپل واچ شما به 25 درصد رسید، آن را روی شارژر قرار دهید و بعد از این که تا 75 درصد شارژ شد، آن را بردارید.

چقدر طول میکشد اپل واچ شارژ شود؟ مدت زمان شارژ اپل واچ

اگر برای شارژ کردن اپل واچ از شارژر معمولی استفاده کنید، حدودا بعد از یک‌ساعت و نیم میزان باتری به 80 درصد می‌رسد که کافی است. دو ساعت و نیم هم طول می‌کشد تا اپل واچ شما 100 درصد شارژ شود. اگر از قابلیت شارژ سریع کمک بگیرید، می‌توانید اپل واچ خود را در عرض 45 دقیقه تا 80 درصد و در 75 دقیقه تا 100 درصد شارژ کنید.

آیا شارژ كردن اپل واچ بدون شارژر امکان پذیر است؟

خیلی‌ها می‌پرسند که بدون شارژر چگونه اپل واچ را شارژ کنیم؟ متاسفانه بدون شارژرهای مغناطیسی نمی‌توانید باتری ساعت هوشمند خود را شارژ کنید. به همین دلیل است که در جعبه اپل واچ یکی از این شارژرهای مخصوص قرار دارد. به جز این، برای شارژ کردن ساعت اپل می‌توانید از پدهای مغناطیسی هم استفاده کنید که باید آن‌ها را به صورت جداگانه بخرید.

شارژ کردن اپل واچ با گوشی؛ از شایعه تا واقعیت

گفتیم که می‌توانید واقع، می‌توانید به جای استفاده از آداپتور انرژی موردنیاز اپل واچ‌ها را از آیپد و لپ‌تاپ تامین کنید. با توجه به این موضوع، آیا راهی برای شارژ کردن اپل واچ با گوشی وجود دارد؟ جواب این سوال بستگی به نوع گوشی دارد. در واقع:

  • امکان شارژ کردن ساعت اپل فقط با مدل‌های جدید آیفون 15 وجود دارد. این آیفون‌ها به جای پورت لایتنینگ، از پورت USB-C  استفاده می‌کنند. پس می‌توانید یک سر شارژ اپل واچ‌ها و ایرپادها را به این آیفون‌ها متصل کنید تا به صورت مستقیم شارژ شوند.
  • خیلی از ساعت‌های هوشمند مثل گلکسی واچ‌ها را می‌توان از طریق شارژ معکوس سامسونگ شارژ کرد؛ اما اپل‌واچ‌ها از این ویژگی شارژ معکوس (Qi) پشتیبانی نمی‌کنند. پس امکان شارژ آن‌ها هم با این روش وجود ندارد.
  • آیفون‌های سری 14 از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. یعنی می‌توان آن‌ها را به صورت بی‌سیم شارژ کرد؛ اما نمی‌توان از آن‌ها برای شارژ دستگاه‌های دیگری مثل اپل واچ یا ایرپاد استفاده کرد. پس این شایع که آیفون‌های 14 دارای پد شارژ هستند و می‌توانند به صورت القایی اپل واچ را شارژ کنند، صحت ندارد.

چگونه از باتری اپل واچ مراقبت کنیم؟

حالا با تمام اصول مهم شارژ کردن اپل واچ آشنا شدیم. می‌دانیم که با چه شارژرهایی، تا چه میزان و چگونه اپل واچ را شارژ کنیم. یادتان نرود که حتما شارژ باتری اپل واچ خود را بین 25 تا 75 درصد نگه دارید. در ضمن اپل واچ خود در دماهای کمتر از صفر و بیشتر از 35 درجه سانتی‌گراد نگه‌داری نکنید. با رعایت این اصول می‌توانید طول عمر اپل واچ خود را بیشتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *